Hur marknadsför man en butik?

Att arbeta med marknadsföring är alltid en utmaning. Det finns ju så otroligt många olika sätt att marknadsföra på. När det pratas om marknadsföring är det o
ftast tv-reklam eller radio-reklam folk tänker på, eller nyare marknadsföring som görs på internet och via sociala medier. Att marknadsföra en butik – och i butik, är dock en helt annan sak än att slå sig ner vid datorn för att göra reklam. Reklam i butik är att lyfta fram olika butiker, att ha direktkontakt med konsumenten och leda han eller henne fram till köpet. Det behövs oftast bra hjälp och en hög expertis för att lyckas med detta, och vill man ha råd på vägen är displayexperten.se bra att vända sig till. Du kan även se vad de har gjort tidigare på Facebook, och se hur din butiksexponering kan förbättras. Även när det är butiker som ska marknadsföras måste man hitta ett problem. Reklam handlar om att lösa ett problem, och utan problem – ingen lösning. Det gäller att vrida och vända på saken tills man hur marknadsföringen blir som mest slagkraftig. Några som testat ett annorlunda sätt att lyfta butiker är de som startat den stora modeshowen i Norrtälje, som det skrivs om i denna artikel från norrteljetidning.se . De vill visa på att Norrtälje också har ett stort utbud av butiker, och att man inte måste åka till Stockholm för att handla. Deras marknadsföring är bland annat själva modeshowen, som de har den 27 november. Det är 26 butiker som deltar, inklusive frisörer och makeup-artister. De har verkligen hittat ett problem: Norrtäljebor föredrar att åka till Stockholm att handla. Lösningen blir därmed att de inte behöver göra det, eftersom det även finns ett bra utbud i Norrtälje.

mässa marknadsföring

Efter modeshowen har varit är det också viktigt för butikerna att fortsätta med sin marknadsföring, då i butik och i andra medier, för att hålla intresset fortsatt öppet. Läs gärna mer om vikten av marknadsföring i denna artikel “Marknadsföring är i grunden något långsiktigt“.