Välj rätt marknadsföring

Som företagare är det inte alltid lätt att veta hur man ska hantera marknadsföring. Det kan lätt bli förvirrande, och när en söker på internet efter olika byråer att välja på är möjligheterna oändliga. Men man ska inte få panik när man ser sökresultatet, utan istället ska man bara ta ett steg tillbaka och fundera på vad det är man vill säga med sin marknadsföring.

Reklamfilm eller sökoptimering?

Vill man ha reklam eller bara lite sökoptimering? Är det filmer som ska skapas eller direkt reklam? Vilka är målgruppen och vad vill företaget säga? När man listat ut alla dessa saker kommer det snart bli lättare att hitta rätt. För saken är ju att det finns väldigt många byråer, och även om alla är bra – så är det inte säkert att alla byråer är bra för just dig och ditt företag. www.brikk.se exempel är perfekt för dig som behöver ett produktionsbolag som fokuserar på design och film. Dessa ska du dock inte vända dig till om ditt mål är att hamna högt på Google, då är det andra byråer som du ska vända dig till. Bäst är ju självklart att kombinera olika byråers expertis. Säg att du använder dig av Brikk som vi nyss nämnde för att göra en grym reklamfilm eller företagsfilm (för presentation av företag på exempelvis mässor) och sedan kompletterar med annat som exempelvis SEO. Det ultimata resultatet är vad du då kan vänta dig och det kommer absolut att vara till fördel för dig och ditt företag. Och det är ju mycket roligt man kan göra med film också, så det hela blir nog helt klart ett roligt projekt. Brikk har exempelvis gjort den här reklamfilmen för OLW, och den kanske ni känner igen?

Försök fundera ut vad det är ditt företag vill säga, och vilken marknadsföring som är till er fördel.